Nieuwsbrief


Heleen Verdonk Counselling, Coaching & Poweryoga lessen

YogaHeleenVerdonk
CoachHeleenVerdonk
Coaching Vlaardingen,  Counselling Vlaardingen, Counseling Vlaardingen,Coach Vlaardingen,poweryoga vlaardingen, yoga vlaardingen, flowyoga vlaardingen, actieve yoga vlaardingen, dynamische yoga vlaardingen, mindfulness vlaardingen persoonlijke groei vlaardingen, coaching Schiedam, coach Schiedam, counselling Schiedam, Counseling Schiedam, yoga schiedam, mindfulness based cognitieve therapie, mindfulness, ademtherapie, adembewustzijn, mindful yoga. Yoga Vlaardingen

Nieuwsbrief poweryoga oktober 2020

 

 

 

 

 

 



Ontspanningsoefening MP3

 

 Ingesproken omschakeling van actie naar rust. ( WAV )


   YogaHeleenYouTube


Beste cursisten,


November al weer !

En wintertijd.


Herfst! tijd om naar binnen te keren, net als de natuur.


"Hoe is het met mij?"

Een vraag waar we buiten de les mogelijk vaak aan voorbij gaan..
We zijn heel goed in het aan een ánder vragen hoe het er mee is en slaan onszelf soms helemaal over..

2 oefeningetjes:

Let eens op verschillende momenten van de dag op wat je op dat moment denkt en voelt, dus op wat er in je omgaat. Let daarbij ook op lichamelijke tekenen van bijvoorbeeld vermoeidheid of spanning. Doe dat gedurende drie in- en uitademhalingen. Wees geïnteresseerd in jezelf: "O, dus dàt gaat er nu in me om" of "Nu merk ik pas hoe gehaast ik ben."
Voorkom dat je oordeelt over jezelf: beperk je tot het louter registreren van je waarnemingen. Dat geeft rust en inzicht. Na drie bewuste ademhalingen is de oefening afgelopen. Ga dan door met waar je mee bezig was. ( dit oefeningetje kan zelfs in de rij bij de kassa )


Je bewust zijn van je lichaam

Neem nu ( of op een ander moment )  de tijd om, rechtop zittend op je stoel voor je beeldscherm, je bewust te zijn van je lichaam. Als je het prettig vindt sluit je je ogen. Registreer de lichamelijke gewaarwordingen van dit moment. Observeer vrij van oordelen in termen van goed of fout, maar noteer wel of er sprake is van vermoeidheid, gespannenheid of drukte in je hoofd. Merk ook prettige gevoelens op.
Neem dan de tijd om je bewust te zijn van je adem. Alleen maar dat: je bewust zijn van je adem. Volg het komen en gaan van de adem. Als er gedachten zijn merk je ze even op, en dan laat je ze los. Ga weer naar je adem. Doe deze oefening ongeveer drie minuten.
Ga weer doen wat je aan het doen was. Mogelijk merk je dat je nu wat meer ontspannen en meer 'gecentreerd' bent.

Hoe kun je zorgen voor een ander als je met grote regelmaat voorbij gaat aan jezelf?
Dit soort oefeningetjes helpen je bewust te worden hoe het met je is en ook om grenzen voor jezelf uit te spreken.



Mocht je vragen hebben wanneer je niet op les mag komen of thuis moet blijven heb ik hier een vrij duidelijk schema.

 Schema

                           




Mocht je een keer verkouden zijn, kun je ook via you tube de reeds bestaande video's nog eens gebruiken.

In de titel en het onderschrift vind je de inhoud:

                                                                          YogaHeleenYouTube


Er is ruimte voor nieuwe instroom dus wanneer je iemand kent die eens een proefles wil volgen of waarvan je vermoedt dat het wellicht een goed idee is, vertel het gerust door.




Tot binnenkort


Namasté


Heleen







































































































Namaste, Heleen

 

tel: 06-41242147 of e-mail

 

Privacybeleid



 











































================

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

©Heleen Verdonk - Castricumhoeve 14 - 3137RN - Vlaardingen - 06-41242147 - KvK 24408468 - BTWid: NL002026007B70